Recensie: Silber: Het Derde Boek der Dromen (Silber #3) – Kerstin Gier

Schrijver: Kerstin Gier
Aantal pagina’s: 326
Uitgeverij: BlossomBooks
Taal: Nederlands
ISBN: 9789020679199
Waardering: **** (4/5 sterren)

Liv Silber heeft drie problemen. Eén: ze heeft gelogen tegen Henry. Twee: haar droomavonturen worden steeds gevaarlijker. Arthur heeft de geheimen van de droomwereld ontrafeld en kan daarmee onherstelbare schade aanrichten. Hij móét tegengehouden worden. Drie: Livs moeder en Graysons vader willen in de zomer trouwen. En Moker, de boze grootmoeder van Grayson, heeft over de bruiloft uiteraard allerlei ideeën, die nogal verschillen van die van de bruid. Liv moet alles op alles zetten om deze dreigende catastrofes tegen te houden…

Toen ik (Judith) deze zomer de Edelsteentrilogie las, ontdekte ik weer hoe veel ik van Kerstin Gier houd. Daarom keek ik dan ook ontzettend uit naar dit boek. En ik was niet teleurgesteld!

Ten eerste: hulde aan Kerstin Gier voor haar schrijfstijl. Ik ben zo iemand die me niet langer dan drie kwartier op hetzelfde kan concentreren, wat echt ontzettend onhandig is als je graag veel wilt lezen. Echter, met Kerstin Giers boeken heb ik hier absoluut geen problemen mee. Ik heb dit boek binnen 24 uur gelezen, en er enorm van genoten. Haar stijl is heel toegangkelijk, en het voelt echt alsof Liv naast je zit en het verhaal tegen je vertelt. Dit maakt het boek extra leuk, omdat Liv haar verhaal doorspekt met grappen en leuke opmerkingen.

Sowieso is dat verreweg mijn favoriete deel van Kerstin Giers boeken: de humor. Liv is echt absoluut hilarisch, maar ook de andere personages kunnen er wat van. Het feit dat ze allemaal grapjes maken met elkaar creeert het gevoel dat alle personages inderdaad al heel lang vrienden zijn. Een vriendschap als die van Grayson en Henry heeft heel veel lagen, en al die lagen kwamen aan bod in dit boek. Het was enorm goed uitgewerkt en het was duidelijk dat ze precies wisten hoe de andere persoon in elkaar zat. En nu we het toch over Grayson en Henry hebben: er zat geen love triangle in dit boek! Hoera! Applaus! En aan alle auteurs in deze wereld: de romance was interessant genoeg zonder love triangle. Dus stop. Alsjeblieft. Een andere enorme plus aan dit boek vond ik dat toen Liv en haar vriendje van plan waren om seks te hebben, ze er een gesprek over hadden, in plaats van dat het gewoon gebeurde. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik het woord ‘voorbehoedsmiddelen’ tegenkwam, en ik vind het echt geweldig. Het is een stuk realistischer, en ik vind het heel goed dat Kerstin Gier dit heeft toegevoegd in haar boek!

Het minpunt aan dit boek was dat het plot niet ontzettend verassend eindigde. Er was wel iets wat ik niet verwachtte, maar ik klapte niet het boek dicht met het idee dat ik toch nog even goed moest gaan zitten om na te denken over wat er net in godsnaam allemaal gebeurd was. Verder werden alle problemen in een pagina of tien opgelost, wat allemaal wel een beetje makkelijk was (de problemen waren een beetje uit de hand gelopen namelijk).

Al met al heb ik me ontzettend vermaakt met dit boek. De schrijfstijl is leuk, de humor geweldig, en door die kwaliteiten wil ik het einde wel over het hoofd zien. Aanrader? Zeker!

One thought on “Recensie: Silber: Het Derde Boek der Dromen (Silber #3) – Kerstin Gier

1. Pingback: December Wrapup | The Bookmarkers